Про нові проекти Пенсійного фонду України для отримувачів виплат, котрі живуть у ногу з часом, розповідає Надія Максимович, начальник Миколаївського відділу обслуговування громадян (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.
-Надіє Дмитрівно, пенсіонерам пропонують осучаснюватися і заходити в Інтернет. Але ж іще далеко не всі мають доступ до нього, хоча би через відсутність відповідної електронної техніки.
-Так, на жаль. Але це не проблема. Бо для таких громадян отримання відповідей на всі питання передбачено по-старому – треба прийти до сервісного центру. А ті, хто має, скажімо, смартфон і може зайти в Інтернет, залюбки почали користуватися новими послугами, пропонованими Пенсійним фондом України.
-Чи передбачають ці послуги дистанційне обслуговування заявників?
– Так. Подання документів для оформлення пенсії дистанційно передбачає нова модель звернення -сервіс “в один дотик”. Пенсіонер отримує електронний цифровий підпис, реєструється на вебпорталі електронних послуг від Пенсійного фонду України, в особистому кабінеті формує онлайн-заяву про призначення пенсії, заповнює анкету та додає скан-копії необхідних документів, перелік яких підкаже система, підписує заяву електронним цифровим підписом. Після отримання СМС-повідомлення треба звернутися до сервісного центру і надати для ідентифікації особи оригінали необхідних документів та отримати пенсійне посвідчення. Ось і все.
–Маєте вже таких відвідувачів вебпорталу?
-Так, уже троє пенсіонерів нашого району скористалися новим сервісом Пенсійного фонду України і зверталися по пенсії способом “в один дотик”.
-А треба ж збирати оті всі довідки з місця праці… Чи обійшлося без них?
Пенсійний фонд України розпочав масштабну роботу з переведення паперових пенсійних справ у цифровий формат. Відповідно такі центри по ретроконверсії розпочали роботу й у Львівській області. Адже, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2019 № 681, оптимізовуємо систему надання адміністративних послуг для підвищення ефективності роботи органів Пенсійного фонду. Її суть полягає в обміні інформацією між державними інформаційними базами. Тому для призначення чи перерахунку пенсії громадяни не надаватимуть копії документів. Пенсійний фонд отримає необхідну інформацію від органів, які ведуть відповідні реєстри.
-Яка конкретна вигода з цього?
-Запровадження електронних пенсійних справ, насамперед, дозволить забезпечити пенсіонерам доступ до матеріалів своєї пенсійної справи в будь-якому сервісному центрі чи на віддаленому робочому місці (точці обслуговування) Пенсійного фонду України або через мережу Інтернет з використанням засобів вебпорталу електронних послуг фонду. Це створить можливість надавати послуги незалежно від місця проживання, використовувати вивільнені приміщення фонду, де зараз зберігаються пенсійні справи, і таким чином поліпшити умови обслуговування громадян, забезпечити наскрізний автоматизований контроль актуальності та достовірності документів, на підставі яких виплачуються пенсійні кошти.
-А що таке проект «Е-пенсія»?
-Це – переведення пенсійних справ в електронний формат. Передбачається дистанційне подання документів для призначення виплати через вебпортал електронних пенсій Фонду та створення спеціального мобільного додатку.
-Чи передбачає він полегшення пенсіонерам при зверненні та працівникам структур Пенсійного фонду – самого процесу призначення пенсії, який вони здійснюють?
-Звісно ж. Хоча спеціалісти сервісного центру намагаються якомога швидше надати всі послуги відвідувачам, інколи, щоб додати до пенсійної справи якийсь документ чи просто проконсультуватися з якогось окремого питання, людям часто доводиться вистоювати черги. Оскільки окремого спеціаліста для кожного пенсіонера бути не може, Пенсійний фонд прагне процес обслуговування наших клієнтів максимально перевести в мережу Інтернет. Тепер, щоб отримати різні довідки та інформацію, не буде потреби навіть виходити з дому. Наприклад, щоб побачити розмір і складові вашої пенсії, треба просто зареєструватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду.
-А є ще один новий е-сервіс для громадян – “Пенсійний фонд у смартфоні”…
-Так, від вересня Пенсійний фонд України в тестовому режимі впроваджує новий е-сервіс у вигляді мобільного додатку. Проект “Пенсійний фонд України у смартфоні” розроблений для розвитку системи надання електронних послуг “Е-пенсія” та забезпечення максимальних зручностей та оперативної взаємодію громадян із структурою. Додаток дасть можливість застрахованим особам переглядати відомості з Реєстру застрахованих осіб (анкетні дані, інформацію про зарплату, сплачені страхові внески, набутий страховий стаж), пенсіонерам – відомості з електронної пенсійної справи; представникам усіх категорій – стан обробки звернень ПФУ, в т.ч. – прикріплених до звернень документів, верифікації документів, довідок, сформованих в особистому е-кабінеті, одержувати та переглядати повідомлення від Пенсійного фонду України.