На фоні зростання вартості реального споживчого кошика, комунальних послуг і тарифів вимальовується ще одне подорожчання – проїзду в автобусі. Аякже, бо чи можна спокійно реагувати на те, що мінімальні виплати пенсіонерам, малозабезпеченим і працюючим зросли ще в січні? А раптом комусь цього виявиться забагато?
Чим саме керувалися львівські перевізники, визначаючись із ривком вартості проїзду, невідомо. Але вони хочуть його запровадити. Дуже хочуть! За підтримкою вже й до виконавчої влади Львова звернулися, причому вдруге від початку року. Вже й погрожують зупинити рух громадського транспорту. А хочуть підвищити плату за проїзд територією Львівської територіальної громади у маршрутних автобусах із 7 до 14 гривень – у два рази!
Чи користуватимуться люди такими дорогими автобусами? Так, особливо ті, хто мусить дістатися на роботу, до медиків, хто не має своєї машини чи іншого засобу, хто не має можливості користуватися електротранспортом, хто має достатню зарплату.
Але за умов подорожчання проїзду доведеться переглянути графік руху автобусів, бо пасажиропотік зовсім обміліє. Більшість поїде на роботу і з роботи, а ще кілька людей – по ліки, продукти. Який напрошується висновок? Очевидно, що краще буде не нервувати цим людей.
Наразі львівська мерія не відповіла перевізникам, бо фахівцям необхідно вивчити розрахунки, подані перевізниками (в достовірності є сумніви), потім провести громадські слухання. У міській раді кажуть, що навіть якщо тариф справді варто підвищувати, то не аж удвічі, бо багато людей не зможуть так дорого платити.
Чи не пора запровадити давно обіцяні електронні квитки для проїзду в транспорті? Такий спосіб розрахунку сприятиме безпеці руху, бо звільнить водія від дій із грошима та від непорозумінь із пасажирами, а також виявить реальну потребу в конкретній сумі бюджетних коштів для відшкодування за проїзд пільговиків.